Op naar het zuiden - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg Sandria

13 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Op naar het Zuiden!

 

Van Hanmer springs naar christchurch naar greymouth.

 

Op 27 januari ben ik van Hanmer springs naar christchurch gereisd met de bus.

De volgende dag ben ik met de trein naar het oosten gereisd, na Greymouth. Dit was een geweldige ervaring!  De trein ging midden door het landschap en alle bergen.

In greymouth aan gekomen,  ben ik weer op de stray bus gestapt richting Franz jozef.

 

Hier verblijf ik 2 dagen. En heb gewandeld op de gletsjer,  was super gaaf! We werden er heen gevlogen met een helikopter en hebben daar met een gids 3 uur gelopen.

De volgende dag ben ik gaan wandelen, de Alex knob berg op, 7 uur lopen. Vanuit hier op de top had je een geweldig uitzicht op de gletsjer.  Het weer is inmiddels iets minder, hele dag dreigt het te regen.

Wel mooie foto's kunnen maken..

De volgende dag ben ik met de nationale bus, (omdat de stray bus vol zat en ik mijn route niet zover vooruit had gepland.) naar Fox glasier gegaan. Dat ligt een half uurtje rijden van Franz Jozef. Dit is een heel klein plaatsje. Er is bijna niks te beleven. Ik ben naar een meer gewandeld 6km verderop. En de volgende dag nog wat wandelingen gedaan naar de gletsjer in fox glasier. Het weer is inmiddels wat slechter geworden.  Regen en 20 graden.

 

Op 2 Feb ben ik weer op de Stray bus gestapt naar Wanaka. Die dag heeft het de hele dag geregend.

Dus toen zijn we einde van de middag met zijn alle naar de cinema gegaan.  American sniper gekeken in het kleine bioscoop,  het leek wel een zolderkamer. Met gewone bankstel. Het was een mooie film.

De dag erop ben ik gaan wandelen in Wanaka, vandaag ff geen regen maar veel zon. Wanaka ligt aan een groot meer, ik ben hier om heen gelopen. super mooi!

 

De volgende dag ben ik naar Queenstown gegaan met de bus. Place to be! Het is een van de groteren toeristische plaatsen van het zuidereiland. Waar veel te beleven is. Onderweg reden we langs veel fruittelers en zijn we nog een keer getopt bij een fruit winkeltje, waarallerlei fruit konden proeven en waar ze zelf gemaakte ijs hadden met vers fruit. Heerlijk! Vlak voor Queenstown zijn we getopt bij een brug waar we konden bunyjumpen.  Nee ik heb dit niet gedaan!  

Die avond nog ff naar fern burgers geweest,  waar ze de lekkerste hamburgers verkopen van Nieuw Zeeland. Hij was lekker!

 

De dag erop heb ik Queenstown al weer verlaten, omdat ik hier toch weer terug kom,

Vandaag zijn we naar Milford sounds geweest. Onderweg begon het al te regenen en vlak voor Milfords sound lag sneeuw! Ja het is hier zomer! Eenmaal aangekomen, hebben we een cruise gemaakt langs de fjorden.  Jammer dat het nog steeds regende,.. We hebben wel veel watervallen gezien. Ook dit was super mooi.

Die avond zijn we naar gunn's camp gereden in de middel of nowhere.  Hier hebben we geslapen.

 

De volgende dag ben ik voor 3 dagen naar Te Anau gegaan. Ik verbleef op een vakantie park tegen over het meer. In deze omgeving kun veel wandelingen doen. Ook een aantal great walks. Dit zijn meer daagse wandel tochten,  en een van de meest bekende en mooiste.. Ik had deze graag gedaan, maar je moet de hutten of camping plaatsen ver van tevoren boeken. Aangezien alles vol was, heb ik een aantal day walks gedaan van de kelner track. Deze waren ook mooi.

 

Op maandag 9 februari ben ik weer op de bus gestapt richting Stewart Island.

Dit eiland ligt onder het zuiderlijk eiland.

We zijn eerst van Te Anau naar Bluff gereden en om 16.30 ben ik met de ferry naar Steward Island gegaan.

Ik kan je zeggen die ferry was een hel! Nu weet ik ook wat zeeziek is.  Het waaiden best hard en er waren hogen golven op open zee. En die ferry ging als maar heen en weer.

Het was 1 uur varen, waarvan ik er 45 min ziek ben geweest.. Daar heb ik nog de hele avond plezier van gehad.

 

De volgende dag ben ik begonnen aan Rakiura track, Dit is een track van 3/4 dagen. Ik doe hem in 4 dagen zodat ik de eerste nacht kan kamperen op Maori beach.

De eerste dag was mooi, heb 3 uurtjes gelopen veel langs het strand en was toen al op Maori beach, een mooi verlaten strand. Helaas het was wat bewolkt en niet super warm, dus geen duik genomen in de zee.


De volgende dag ben ik naar William Hut gelopen. Het eerste stuk langs het strand en via de swing bridge naar het bos. Na 2 en half uur wandelen was ik al bij de hut. Deze lag aan een mooie baai. Het was erg mooi weer vandaag. Lekker de hele middag buiten een boek kunnen lezen de relaxt stand. I like It! Het was niet druk hier, er waren maar 7 mensen, terwijl er 21 in hut konden.

S' avond nog ff  kiwi's wezen spotten, helaas ik heb er geen gezien.

 

De dag erop ben ik veelal door het bos naar de volgende hut gelopen.  Na 4 uur wandelen kwam ik bij North Arm hut dat ook aan de zee lag, weer een super mooi uitzicht. Het was hier druk, ( 20 personen) een andere track kwam ook uit op deze hut, vandaar dat het wat drukker was.

Ik ben die middag met 2 andere mensen op Mosselen pad geweest, deze lagen voor het oprapen,  nou ja de grotere kosten enig zoek werk. Maar na een uur had ik een pannetje vol.

En ja ze waren heerlijk!


Vandaag 13 februari,

Laatste dagje Stewart Island. Vandaag ben ik weer terug gelopen naar Oban.

Eenmaal in Oban aangekomen, ben ik eerst gaan informeren of ik met het vliegtuig terug kon. Jep ze hadden nog 1 plaatsje over in het vliegtuig. Gelukkig hoef niet met de ferry terug..

Dus ben ik terug gevlogen om 17.30 in een klein vliegtuigje naar Invercargill, het zuidereiland.


  • 13 Februari 2015 - 08:58

    Hannie :

    Hoi Sandria,

    geweldig wat je allemaal doet en meemaakt, om jaloers van te worden.
    Veel plezier Sandria.

    Groetjes Hannie

  • 13 Februari 2015 - 09:45

    Anja:

    Hey Sandria,

    Wat heb je weer veel gedaan, super !!!
    Laatst nog veel van deze plaatsen op tv gezien, dus ik kan me het een beetje voorstellen.
    Fijn dat je zo goed kunt lopen, en dat het goed met je gaat.
    Hopelijk niet meer zo veel regen.
    Heel veel plezier verder, geniet, maar ik mis je wel. Liefs Anja.

  • 13 Februari 2015 - 10:41

    Tanja:

    wat fijn en goed dat je zoveel kunt wandelen en kunt genieten van al die mooie dingen. Hier staat carnaval voor de deur dus daar gaan wij van genieten.Maandag is natuurlijk mijn dag en ben nu bezig met eten maken voor de crew. Wens je nog veel plezier en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Groetjes en GENIET ZE.............knuf knuf

  • 13 Februari 2015 - 22:32

    Tante Marij:

    Was weer een prachtig verhaal....
    wat maak je veel mee....
    je zal zeker wel heel mooie foto's hebben...
    nog veel plezier en tot je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Sandria

3 mnd New Zealand! Omdat het kan!

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7372

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 27 Maart 2015

new Zealand

Landen bezocht: