Van Invercargill terug naar Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu Van Invercargill terug naar Wanaka en Queenstown - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu

Van Invercargill terug naar Wanaka en Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Sandria

07 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Van Invercargill terug naar Queenstown / Twizel/ Wanaka/ Queenstown

Na 1 nacht in Invercargill te zijn verbleven ben ik weer met de bus verder gegaan.  We zijn eerst naar de kustlijn gereden van het zuidereiland om pinguïns en zeeleeuwen te spotten. Helaas waren de pinguïns niet thuis.. Wel een aantal zeeleeuwen gezien en een mooie kustlijn.

Daarna zijn we via Bluff naar het noorden gereden, terug naar Queenstown.

De volgende dag ben ik met de bus mee gegaan richting Mt Cook. Ik ben in Twizel afgestapt, 75 km onder Mt Cook. Hier ben ik een dag geweest om op Sandra te wachten. Zij komt hier morgen naar toe gelopen en dan lopen we de volgende dag samen richting het mooie Wanaka!

Van Twizel naar Wanaka:

17 februari zijn we aangelopen, de eerste dag was er een van Veel km. 33 km veelal over gravel paden langs lake Ruataniwha, waar ze zalm in het kweken waren.
En daarna zijn we  bijna helemaal om Lake Ohau heen gelopen, ook een mooi en super blauw meer.
Vervolgens kwamen we uit op een asvalt weg, die hebben we nog een klein stukje gevolgd, en toen zijn we gaan camperen langs een beekje.

De volgende dag zijn we de bergen in gegaan. En hadden we een mooi uitzicht over Lake Ohau.
Deze dag was best wel pittig,  mijn voeten vonden er niet zoveel aan. Ik had veel last van blaren.
We zouden eigenlijk naar een car park lopen en daar camperen, maar om 16.30 zijn we naar een hut gelopen. Het was genoeg voor vandaag.. Het was kleine oudere hut bij een riviertje. S' nachts kregen we nog bezoek van muizen

• 07 Maart 2015 - 06:14

Laila Maas :

Weer een mooi verhaal en belevenis!! Word steeds benieuwder naar de foto's!! Genieten daar!! X ons

• 07 Maart 2015 - 09:11

Marjo Rongen:

Hoi Sandria,

Wat een prachtige tijd maak jij mee. Zo te lezen gaat het goed met lopen( wandelen) op een paar blaren na.
    Leuk dat je er foto`s bij doet, dan hebben we een klein beetje een idee wat jij mee maakt en ziet.Wij zeggen
    geniet er nog van en we wachten weer op het volgende verslag.
    Heel veel groetjes van ons Marjo en Jordy.

• 07 Maart 2015 - 13:12

Melanie:

He San,
    Leuk om weer wat van je te horen!
    je hebt er al heel wa kilometers opzitten,knap hoor!
    [Zal af en toe wel afzien zijn denk ik?]
    Aan de foto s te zien heddege t ook kei goe naar de zin?
    Geniet nog van de tijd dat je daar bent,want die vliegt voorbij!
    Tot wirrus........
    Groetjes Rob&Mel