1st week new zealand - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu 1st week new zealand - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu

1st week new zealand

Blijf op de hoogte en volg Sandria

12 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson


Kira ora

 

Hallo Allemaal! 


Hier een mail vanuit het mooie Nieuw zeeland.

Na een lange ( 24 uur) vermoeiende  maar goede vlucht ben ik aangekomen in Auckland op 3 januari om 00.15


Deze week reis ik van Auckland naar wellington.


Ik ben 1 dag Auckland geweest heb die dag de stad verkend en ben in de sky tower geweest, waar je een mooi uit zicht hebt over auckland. 





De volgende dag ben ik op de bus gestapt richting raglan. Dit is een bus van stray waar veel mensen die aan het reizen zijn gebruik van maken. Erg makkelijk je kunt op en afstappen waar je maar wil.  De bus zit vol met allerlei na nationaliteiten van Nederlanders, Duitsers, Denen, Canadezen enz..

Onderweg hebben we nog wat watervallen bekeken die hier best veel zijn, eenmaal in Raglan aangekomen ( raglan staat bekend om het goede surfen) zijn met 26 graden met zijn alle naar het strand gegaan,  lekker ff afkoelen.  


Dag 3 in nieuw zeeland ben ik 

Naar mourea gegaan bij de Maoris,  Mooi om te zien hoe die mensen vroeger geleefd hebben. Onderweg naar mourea in waitomo ben ik nog naar een ondergrondse waterval geweest. ( black water rafting) We hebben hierin 2 uur gelopen/gezwommen en geklommen.  Hier zaten ook heel veel glowworms heel mooi om te zien, net een sterren hemel. Super gaaf! 


Dag 4 van mourea to lake aniwhere

Onderweg ben ik naar hells gate geweest,  dit is park waar je natuurlijke warm water bronnen zijn door actieve vulkanen.  In heel dat plaatsje rook je de zwavel. Het was wel inressant om te zien. Er waren daar ook natuurlijke spa's waar je gebruik van kon maken.  Ons eind station was bij lake aniwhere. In de middel of nowhere aan een meer.Hier hebben we overnacht.


Dag 5:

Lake aniwhenua to whakahoro

Onderweg zijn we gestopt in Taupo bij een groot meer. Ff wezen afkoelen en weer door.

Op het einde van de dag zijn wel aangekomen in whakahoro blue duck lodge.  Een schitterende locatie tussen de bergen.  We zijn hier 2 dagen geweest. Ik ben wezen wandelen samen met een Amerikaanse en 2 Zwitsers,  naar een waterval en door de bergen. Was super mooi! 

Dag 6:

Whakahoro to national park

Vandaag vertrokken we om 6.15 naar het national park.

Hier heb ik de tangariro alpine crossing gelopen.  Dit is een trail door de vulkanen,  die overigens al lang niet actief zijn geweest. De trail 19.4 km lang, ik heb er samen met een amerikaanse en een canadees 6  uur op gelopen. Super gaaf!

S' avond hebben we met zijn alle gezellig bqq. 


De volgende dag zijn wel naar wellington gereden. Dit is de hoofdstad van nieuw zeeland. Het ligt in het zuidelijk puntje van het noordelijk eiland.

We zijn die middag ff de stad in gegaan, museum bezocht, de kabelbaan en lekker wat gegeten en in de avond de kroeg in met zijn alle. 



Dit was mijn eerste week nieuw zeeland. En het is hier geweldig! Heb al veel gezien en gedaan en veel leuke mensen ontmoet. 

Inmiddels ben ik al op het zuider eiland. Ik vertel jullie binnenkort hoe het hier is..


Groetjes,

San







  • 12 Januari 2015 - 21:22

    Marjo Rongen :

    Hey Sandria,

    Erg leuk om je verslag van de eerste week te lezen, Dat je een super tijd hebt dat geloof ik graag
    Zo te lezen gaat het goed met het lopen(wandelen),gelukkig maar.
    Nou Sandria ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Geniet er van en heel veel groetjes.
    Marjo

  • 13 Januari 2015 - 21:10

    Dorette:

    Wat een geweldig avontuur sandria! En wat maak je veel mee heel bijzonder. Geniet ervan!!!

  • 13 Januari 2015 - 21:24

    Laila Maas:

    Ha!! Wat een gave dingen heb je al gezien en gedaan ! Hoe gaat het met je heup?
    Geniet ervan en dat wij ook nog van je mooie verhalen kunnen genieten!
    Gr ons

  • 14 Januari 2015 - 23:16

    Johan Thijssen:

    Geweldig Sandria. Wat een mooie avonturen. De foto's zijn ook erg mooi. Onder een waterval gestaan? Geniet ze! En laat maar veel weten van je reis, dan kan ik mee genieten!

  • 15 Januari 2015 - 22:10

    Tanja:

    he Maat wat leuk om te lezen wat je al allemaal gedaan en gezien hebt. Lijkt nu al onovertrefbaar.Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het gaat met je heup? Kun je het een beetje volhouden? Geniet nog maar veel en ik kijk uit naar je verhalen, groetjes en knuffels van tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Sandria

3 mnd New Zealand! Omdat het kan!

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7389

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 27 Maart 2015

new Zealand

Landen bezocht: