Op terug naar het noorden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu Op terug naar het noorden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu

Op terug naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg Sandria

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op naar het noorden, nog 2 weken te gaan in Nieuw zeeland!

Op 4 maart ben ik met de bus vanuit Queenstown naar Mt Cook gegaan.
Onderweg nog ff gestopt bij lake tekapo, met een prachtig uitzicht op Mt Cook.
Toen door naar Mt Cook, dit  is de hoogste berg van Nieuw Zeeland 3754 meter. Daar zijn we eerst naar Tasman gletsjer gegaan,  dit is een mooie gletsjer met een meer waar de ijsblokken in drijven.

Eenmaal in lodges aangekomen om 16 uur hadden we nog een paar uur de tijd om een wandeling te doen. Ik ben samen met wat andere Nederlanders de Hooker valley track gaan lopen, deze track komt uit bij een gletsjer en heeft een prachtig uitzicht op Mt Cook. Super gaaf

De volgende dag ben ik met de bus naar Rangitata gegaan.
Onderweg zijn we nog gestopt bij lake tepako en in Geraldine hebben we nog ff geluncht.

Toen door naar Rangitata, dit is in de middel over now where.
Mooie prive lodge met 5 andere mensen. Met een geweldig uitzicht over de bergen.
Die middag ook nog ff wezen zwemmen in rivier vlakbij. En in de avond met heel de groep gegeten en wat gedronken.  

De volgende ochtend vertrokken we om 7 uur richting Chrischurch.  Hier hebben we wat mensen gedropt en opgepikt op het vliegveld. Toen door naar Kauikora. Deze plaats ligt aan de Oost kust.
De hele dag had het geregend en toen de we aankwamen was het droog en scheen de zon alweer. Dat is types Nieuw zeeland, het weer kan allertijden veranderen.

Ik zou de volgende dag met dolfijnen gaan zwemmen maar het was zo druk met boekingen dat er geen plaats meer was. Dus ze zetten me op een wachtlijst.  Ik was nog niet in het hostel of ze belde al op dat ze een extra boot in gingen zetten en dat ik mee kon.
Oké ik ga mee als jullie ook zee ziek pilletjes hebben zei ik

  • 19 Maart 2015 - 22:01

    Laila Maas :

    Ha San!

    Supergave foto's!! Wat is het een mooi land. Wel ver weg, maar dan heb je ook wat!! Geniet er nog van en tot laters!!

  • 20 Maart 2015 - 10:31

    Loes:

    lekker genieten die laatste weekjes

  • 20 Maart 2015 - 11:08

    Eens Hendriks:

    Hoi Sandria, hoorde gisteren pas dat je een dagboek bij houdt, had ik maar eerder geweten dan had ik ook kunnen genieten van al het moois dat je hebt gezien, heb wel het een en ander gehoord van jullie mam.
    Nog veel plezier en een fijne terugreis.

  • 20 Maart 2015 - 14:09

    Tanja Albers:

    Ha maatje gewoon een pleister over je navel plakken en je wordt nergens ziek van. Ben benieuwd hoe dat was met die dolfijnen. De laatste weken nog maar wat extra genieten want die gaan extra snel. Maar zal ook weer blij zijn als ik je weer zie,heb je toch een beetje gemist. Groetjes en tot snel. Tanja

  • 22 Maart 2015 - 10:42

    Marjo Rongen:

    Hoi Sandria,
    Wat is de tijd snel gegaan, zo ga je weg en zo ben je weer terug. Geniet vooral nog van de laatste weken en wensen je een hele goede en fijne en vooral een veilige terug reis. We zullen je verhalen wel gaan missen.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes Marjo

  • 23 Maart 2015 - 21:42

    Anja:

    Hey San, weer hele mooie foto`s.
    En wat zie je er goed uit. ik wordt altijd blij als ik je zie.
    Ja de tijd gaat zo ontzettend snel, dus geniet nog maar lekker.
    Fijn dat het goed met je gaat, en ook wel weer heel spannend om weer terug te komen.
    Hele goede terug reis, en bedankt voor je mooie verhalen.
    Tot snel hoop ik, liefs Anja.


  • 24 Maart 2015 - 14:44

    Marij:

    Hoi Sandria

    Wat heb je een mooie tijd gehad.
    prachtige foto's!
    nog even dan is het alweer voorbij.
    Maar genet er nog maar heel goed van.....
    Een hele goed reis richting Deurne....


    Liefs Jos en Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Sandria

3 mnd New Zealand! Omdat het kan!

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7386

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 27 Maart 2015

new Zealand

Landen bezocht: