Skydiven in Taupo! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu Skydiven in Taupo! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Sandria Bankers - WaarBenJij.nu

Skydiven in Taupo!

Blijf op de hoogte en volg Sandria

02 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo allemaal! 

Hier nog ff een bijzonder verhaal, aangezien de tam tam zijn werk doet



Voor dat ik naar nieuw zeeland ging had ik al bedacht om daar te gaan Skydiven. 
Dit wilde ik altijd al een keertje doen.
Dus toen ik op 7 januari de kans kreeg om dit te doen. Heb ik dit gedaan met 5 andere mensen die bij mij in de bus zaten. Om 11 uur werden we met een limo naar het vliegveld gebracht in Taupo. We hadden onderweg lol en maakte grappen over het skydive.  Ik en de andere 2 meiden vonden het erg spannend. Eenmaal daar aangekomen, kregen we uitleg hoe het allemaal in zijn werk ging. Er kregen we een overal aan en een tuigje om. We waren er klaar voor! We zouden op een hoogte van 4.5 km springen. 

Toen:
Om 12 .15 gingen we de lucht in.
Opsteigen ging goed. Na 5 min hoorde ik pang, en de motor viel uit dat hoorde je. ( hij was kapot en hij rookte) 
Er was een piep geluid. De instructors zeiden alleen maar we must go out, out out!! Iedereen bleef best kalm.
Mijn instructor maakte me vast aan hem en de instructor voor mijn rukte de deur open.
En we sprongen er 1 voor 1 uit. Ik ging als derde. Hoogte:  700 meter schat ik..
Dat ging goed. De insructor maakt vrijwel meteen zijn parachute open. We zagen het vliegtuig in het meer storten. En ik vroeg meteen als iedereen en ook de piloot uit het vliegtuig waren. De instructor dacht dat iedereen er op tijd uit was. We landen al snel op het drogen in het gras/prikkers.  Eenmaal geland zag ik gwendolien staan, Zij was net voor mij gesprongen. Ik ben naar een pad gelopen,  mijn instructor ging kijken oen de rest zoeken.  Iedereen was ergens anders geland, wel allemaal dicht bij elkaar. Ik kwam al snel wat locals ( maori 's ) tegen. Die vroegen meteen of we allemaal oké waren.. Ik kreeg van een lief vrouwtje nog een fles bier aan geboden. Kon ik wel ff gebruiken ook al was hij warm. Ik zag dat Gwendolien er ook aan kwam lopen daarna ook Scott en Rebekka. We hoorde al snel dat iedereen het vliegtuig optijd had verlaten! Ook de piloot die ging als laatste.  Het was zijn eerste sprong alleen. 
Al snel was er ook politie en ambulancediensten en brandweer aanwezig. Toen kwamen ook Thijs en bryan aangelopen.  Zij waren aan de waterkant op gepikt door een boot. En zijn zelfs nog gaan kijken naar het wrak stuk om te kijken of iedereen eruit was. 
Iedereen was erg opgelucht dat iedereen het overleefd had. 
Na een half uur ofzo kwamen ze ons halen van de skydive bedrijf. En gingen we naar een kantoor om verklaring af te leggen aan de politie wat er was gebeurt. Toen we klaar waren gingen we terug naar Sky divers company en hebben nog een gesprekje gehad met de eigenaar.  Hij bood ons een free skydive aan en bqq.
We kregen nog een koud biertje en hebben nog met zijn alle geproost.

De bus kwam ons weer ophalen en we zijn toen weer met zijn alle naar onze lodge gereden waar we die avond zouden verblijven. We hebben nog met zijn 6e een biertje gedronken en werden opgevangen door een manager van stray de bus organisatie en hebben onze ervaringen gedeeld. Dat was goed en fijn.

We werden al gewaarschuwd dat er media op ons af zouden komen,  ze stonden de volgende dag en ook op die dag al op het vliegveldje. Ik heb geen verslag gedaan, had hier ook geen behoefte aan. Een jongen Scott een Australiër heeft een interview voor Stuff.co.nz gedaan.  
Het was Hot nieuws hier in nieuw zeeland en de rest van de wereld, het stond zelfs op nos.nl en kwam in Nederland op de radio hoorde ik zeggen.

Een heel verhaal idd..
We hebben veel geluk gehad met zijn alle.

Maar het gaat verder hartstikke goed met me! Dus maak je geen zorgen!  Het is allemaal goed gekomen! 

Tot het volgende iets minder spannende verhaal

  • 02 Februari 2015 - 11:05

    Jose :

    Hey San. ...

    Een bijzonder verhaal????
    Staat verder niks geschreven! !

  • 02 Februari 2015 - 12:40

    Laila Maas:

    Nondeju wan gebeurtenis!! Goed om te weten dat het allemaal goed gaat! En ja de tam tam doet het goed!!

    Tot je volgende verslag!!

  • 02 Februari 2015 - 14:19

    Tanja:

    had al wat geruchten gehoord en maakte me toch wel zorgen,daarom fijn om te horen dat alles goed gaat. Maar nondekei wat een beleving!!! Jullie hebben allemaal een goeie engelbewaarder gehad.Wens je verder nog maar weer eens een hele fijne tijd verder met iets minder spannende dingen, groetjes van je maatje

  • 02 Februari 2015 - 14:51

    Marjo Rongen:

    Hoi Sandria,
    Zo zie je maar weer eens een beetje (veel) geluk heb je soms nodig in je leven.
    Gelukkig is alles goed met je (en de rest van je groep)en kun je er nu een beetje mee lachen.
    We zullen er maar niet al teveel over nadenken en hopen dat je het nog erg fijn hebt.
    We wachten op je volgende verslag dat mag wel iets minder spannend zijn hoor!!
    Heel veel groetjes en doe voorzichtig . Marjo en Jordy

  • 02 Februari 2015 - 17:02

    Marieke:

    Oooooooooooh my god!!! SAN toch, wat een verhaal. Toevallig heb ik precies dezelfde skydive gedaan, ook uit het typische roze vliegtuigje!!! Maar wat eng zeg!! Ik hoop dat je alsnog de skydive gaat doen want de 1 minuut vrije val is wel echt heel vet! Enne daarna op naar queenstown voor de bungy jump van 130 mtr!!! Enjoy!!!

  • 02 Februari 2015 - 17:11

    Marjo:

    Ik heb net precies de bijbehorende foto zitten te kijken. Alleen dat roze vliegtuigje al, voor geen goud doe iki je dit na.

    ""KNAP HOOR"" stalen zenuwen. "
    Nogmaals nog veel plezier en de Groetjes Marjo

  • 02 Februari 2015 - 18:30

    Dorette:

    Oh sandria .... Wat een verhaal zeg met gelukkig wel een goed einde.
    Doe voorzichtig!

  • 04 Februari 2015 - 09:15

    Johan:

    Ehhh... verdorie wat een story.... Zou het toch wel prettig vinden als je heelhuids terug kwam, dus niet meer van die gevaarlijke dingen doen, hè?! Er zijn vast veel "ongevaarlijke" dingen waar je van kan genieten. Maar zonder gekheid: achteraf natuurlijk geweldig om mee te maken. Zonder geluk vaart niemand wel. Veel plezier, en ben je voorzichtig?

    gr. Johan

  • 05 Februari 2015 - 13:45

    Hannie :

    Hoi Sandria,
    He wat maak je toch allemaal mee, dat is wel schrikken zeg. Je hebt een engeltje op je schouder.
    Nu weer verder met de leuke en mooie dingen die je mee maakt, geweldig zo te lezen en te zien. Geniet met volle teugen maar doe voorzichtig. Groetjes Hannie

  • 05 Februari 2015 - 21:30

    Anja.:

    Hoi Sandria,
    Wat een spannend verhaal.
    Gelukkig is alles goed gegaan, want ik wil jou nog wel heel en heel graag terug zien !!
    Leuke foto met het BIERTJE.
    Geniet verder van je mooie reis, en bedankt voor je bericht.
    Vele groetjes van Anja.

  • 07 Februari 2015 - 20:09

    Julia:

    wow san!!!! Das pas echt adrenaline bij je sky-dive!!! Zo maak je nog eens wa mee ;-) Geniet er nog van! x

  • 10 Februari 2015 - 21:56

    Tante Marij:

    Jullie hadden gelukkig allemaal een engeltje op je schouder.....
    Ik had het al gehoord maar nu pas hier op gelezen...
    Ga je iets spannend doen krijg je er dit nog bij....
    Hopelijk gaat het nu verder allemaal goed.....

  • 11 Februari 2015 - 18:33

    Loes M.:

    Woooow San! Ge maakt t wel mee! Das wel n 'warm' pilske waard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Sandria

3 mnd New Zealand! Omdat het kan!

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7385

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 27 Maart 2015

new Zealand

Landen bezocht: